Bradler, Katharina

Irritation als Motor für Transformation – Impulse zu einem irritationsfreundlichen Unterricht in der Künstlerisch-Pädagogischen (Aus-)Bildung an Musikhochschulen

Irritation as driving force for transformation – Some incentives for an irritation friendly education in artistic-pedagogical studies at Musikhochschulen

Rubrik: Aufsatz
erschienen in: üben & musizieren.research – Sonderausgabe 2023 , Seite 064–088

URN: urn:nbn:de:101:1-2023082415145445750556 Artikel veröffentlicht am: 15.08.2023 Abstract: This article focuses on an approach of the research group Ingrid Bähr, Ulrich Gebhard et al. (Bähr et al., 2019). Irritation is thought as the starting point for education („Bildung“) and turned into a didactic perspective. Authors refer to „bildungs- und erfahrungstheoretisch“ research. First the approach to irritation Read more about Irritation als Motor für Transformation – Impulse zu einem irritationsfreundlichen Unterricht in der Künstlerisch-Pädagogischen (Aus-)Bildung an Musikhochschulen[…]