Reitinger, Renate / Daniel Valeske / Tabea Bine Gebhardt
Capability Approach, Anti-Bias-Ansatz und Community Music als Impulse für Partizipation und Diversitätssensibilität in der Elementaren Musikpädagogik – Einblicke in ein interdisziplinäres Praxis- und Forschungsprojekt mit wohnungslosen Jugendlichen und jungen Erwachsenen
Capability Approach, Anti-Bias-Education and Community Music as stimuli for facilitating participation and awareness of diversity within Elemental Music Pedagogy – Insights into an interdisciplinary project with homeless young people
URN: urn:nbn:de:101:1-2023082415513220936990 Artikel veröffentlicht am: 15.08.2023 Abstract: This contribution focuses on the question of how far the discipline of Elemental Music Pedagogy can be flanked by concepts like Community Music, Capability Approach or Anti-Bias-Education, in order to establish participative and diversity-aware formats and approaches. Instances of Artistic Citizenship drawn from an interdisciplinary practice and research Read more about Capability Approach, Anti-Bias-Ansatz und Community Music als Impulse für Partizipation und Diversitätssensibilität in der Elementaren Musikpädagogik – Einblicke in ein interdisziplinäres Praxis- und Forschungsprojekt mit wohnungslosen Jugendlichen und jungen Erwachsenen[…]